کد خبر: ۱۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛

کمترین و بیشترین رضایت مشتریان متعلق به کدام شرکت خودرویی است؟

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارشی از رضایتمندی مشتریان از فرآیند خدمات فروش خودروهای سواری تابستان 96 اعلام کرد که در این گزارش «اطلاع رسانی و پاسخگویی به مشتریان» با بیشترین امتیاز و «هزینه و زمان صرف شده» با کمترین امتیاز شناخته شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نماینده وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تنها نهاد رسمی ارزیابی خودروسازن و وارد کنندگان خودرو در کشور گزارش وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرآیند خدمات فروش خودروهای سواری تابستان 96 را منتشر کرده است.

دراین گزارش آمده است، پس از بررسی 88.262 نفر از مشتریانی که خودرو خود را از 16 شرکت عرضه کننده خودرو سواری خریداری کرده‌اند، رضایت مشتریان در مقایسه با فصل گذشته یعنی بهار امسال تغییر چندانی نداشته است.

گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران، از وضعیت رضایتمندی در فرآیند خدمات فروش خودروهای سواری، متوسط امتیاز 666 از 1000امتیاز در تابستان 96 را نشان می دهد.

در این میان شرکت جهان نوین آریا ارائه دهنده خودروهای برند نیسان، با امتیاز 718 رتبه نخست را در میان شرکت های عرضه کننده خودروهای سواری بیش از یک درصد سهم بازار را از آن خود کرده است.

در میان شرکت های عرضه کننده خودروهای سواری با کمتر از یک درصد سهم بازار متعلق به شرکت آرین موتور تابان، ارائه دهنده خودروهای برند DS  با امتیاز 736 رتبه نخست را از نگاه مشتریان کسب کرده است.



در مطالعه رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش، شاخص هایی نظیر اطلاع رسانی و پاسخگویی، توجه به خواسته مشتری، هزینه و زمان صرف شده و تحویل خودرو مورد بررسی قرار می گیرد.

این شاخص ها با کمک فرآیند مطالعاتی نیاز سنجی از مشتریان در صنعت خودرو استخراج شده است که در این گزارش اطلاع رسانی و پاسخگویی به مشتریان با بیشترین امتیاز و هزینه و زمان صرف شده با کمترین امتیاز شناخته شده است.



این آمار درحالی منتشر شده است که بر اساس جداول نیمه اول سال گذشته «تاخیر در تحویل خودرو» از سوی شرکت های عرضه کننده خودروهای سواری با بیشترین انتقاد همراه بوده است. اما امسال، تحویل خودروهای سواری یک امتیار بیشتر نسبت به سال گذشته عنوان شده است.

نمودار رضایت مشتریان از خدمات خودرویی در شش ماهه اول سال 1395



در ادامه نیز ارزیابی شرکت های وارد کننده خودرو از نگاه مشتریان به صورت جدول آمده است.


در این میان متوسط امتیاز کسب شده در هر شاخص، از رضایتمندی مشتریان در جدول زیر آمده است.



انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار